Köpinformation / Köpvillkor
Välkommen till vår onlinebutik, där vi erbjuder ett noggrant urval av äkta kubanska cigarrer och kvalitativa humidorer. För att göra ditt köp så enkelt och smidigt som möjligt har vi sammanställt all viktig information om betalningsalternativ, frakt och returer nedan.
Betalningsalternativ
Vi erbjuder flera säkra och bekväma betalningsalternativ:
PayPal – Betala enkelt med ditt PayPal-konto.
PayPal Kortbetalning – Vi accepterar kortbetalningar via Visa, MasterCard och American Express genom PayPal, utan krav på ett PayPal-konto.
Trustly – Direktbetalningar via din bank för snabb och säker transaktion.
Apple Pay – För Apple-användare som föredrar smidig betalning via sin iPhone, iPad eller Mac.
Google Pay – Enkel och säker betalning för Android-användare.
Frakt och leverans
Vi använder alltid PostNord MyPack Home hemleverans med obligatorisk ålderskontroll och signatur, detta för att följa tobakslagen. Vi beställer tobaksvaror från Habanos Nordic efter erhållen kundbeställning. Detta gör vi för att kunna hålla konkurrensmässiga priser men innebär att leveranstiden blir någon dag längre.
Leveranskostnad inom Sverige: Fri frakt gäller för alla produkter med leveransadress inom Sverige.
Leveranskostnad inom Europa: Fri frakt på alla humidorer från Adorini inom hela Europa.
Leveranstid för humidorer inom Sverige och Europa: Beställningar av humidorer från Adorini levereras direkt till dig från Adorini, och den normala leveranstiden är 3-5 arbetsdagar.
Geografiska begränsningar
Vi erbjuder vårt sortiment av humidorer till kunder i hela Europa. Dock säljer vi tobaksvaror endast inom Sverige.
Ålderskrav
Genom att beställa tobaksvaror från vår butik intygar du att du har fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att avbryta en beställning vid misstanke om att beställaren är under laglig ålder, annars riskerar vi att bryta mot tobakslagen.
Avbeställning och retur av produkter
Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Om du av någon anledning inte är nöjd har du rätt att returnera produkter inom sju dagar från mottagandet, förutsatt att varorna är i oförändrat och oanvänt skick. Vänligen kontakta oss innan du skickar tillbaka några varor för att få returinstruktioner.
Returkostnader för samtliga produkter som skickats inom Sverige och Europa står du som beställare för, om inte produkten är defekt eller felaktig.
För tobaksvaror kan returer endast accepteras om förpackningen är obruten och i samma skick som vid leverans, på grund av hygien- och kvalitetskrav, om inte produkten är defekt eller felaktig. Observera att vi inte accepterar returer av produkter som har använts, ändrats eller skadats efter mottagandet, förutom vid tillverkningsfel.
Kontakt och Support
Har du några frågor om din beställning eller behöver hjälp med något? Vår kundtjänst är alltid redo att hjälpa dig. Tveka inte att kontakta oss via e-post eller telefon.