Om kubanska cigarrer

Habanos varumärken

19 Habanos varumärken

Habanos S.A. hanterar en bred portfölj av varumärken, många av dem med en lång historia och andra skapade under de senaste årtiondena. Habanos portfölj inkluderar 27 varumärken som täcker ett brett spektrum av koncept, format, smaker, positionering och, i allmänhet, egenskaper för att tillfredsställa smakerna hos premiumtobaksrökare från hela världen.

De 27 Habanos-varumärkena är skyddade av D.O.P. Habanos, vars skydd säkerställs av ”Consejo Regulador de la Denominación de Origen Protegida Habanos y otras Tabacaleras Cubanas” och vars distinkta sigill har inkluderats i alla Habanos-lådor sedan 1994.

Habanos, S.A. klassificerar sina varumärken baserat på en serie faktorer, såsom portföljens omfattning, distribution och närvaro på marknaderna och i specialiserade försäljningsställen, eller fokus på kommunikation och produktaktivering.

Utifrån dessa och andra kriterier klassificeras Habanos-varumärken i Globala Varumärken, där de sex mest relevanta och välkända varumärkena för entusiaster finns, vilka har den största portföljen och variationen av format, en global distribution och närvaro på alla specialiserade försäljningsställen; och de så kallade Portföljvarumärkena. Inom denna kategori finns de så kallade Högt Värderade Varumärkena, som är varumärken med bred distribution, intressanta portföljer och som är mycket använda i Habanos Specialties; Volymvarumärkena, som erbjuder ett utmärkt förhållande mellan pris och kvalitet, samt Resten av Portföljvarumärkena, med en stor grupp varumärken som täcker olika smak-, styrke- och prisförslag och som, utöver standardportföljen för Habanos, även kan hittas i exklusiva produkter för La Casa del Habano och Habanos Especialistas, samt i de Regionala Utgåvorna för exklusiva territorier.

Källa: Habanos S.A.